ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK KONZULI ÜGYINTÉZÉSHEZ

 

  • Konzuli ügyintézéshez minden esetben kérjen időpontot! Távolmaradás esetén – különösen kihelyezett konzuli napok során – feltétlenül mondja le időpontját, hogy az időpontok más számára is elérhetők legyenek.
  • Főszabály szerint minden kérelmet személyesen kell benyújtani konzul vagy tiszteletbeli konzul előtt. Kérjük, vegye figyelembe, hogy Magyarország ausztráliai tiszteletbeli konzuljai nem minden ügytípus (pl. teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat, egyszerűsített honosítás, útlevél kérelem 12 éves kor felett, vízumkérelem) elintézésére vannak felhatalmazva. Bizonyos  kérelmek a személyes megjelenés mellett postai úton is benyújthatók. A postai úton történő benyújtásnak ugyanakkor általában speciális feltételei vannak, ezért minden esetben tájékozódjon a honlapon a megfelelő eljárásánál szereplő részletes leírásnál. Az itt szereplő lista csak tájékoztató jellegű, a részletes feltételeket az egyes eljárások leírása tartalmazza.

        ● Aláírás hitelesítése (közjegyző közreműködése szükséges!)

        ● Közjegyző aláírásának és pecsétjének felülhitelesítése

        ● Hiteles másolat készítése

        ● 12 éven aluliak magánútlevél igénylése (tiszteletbeli konzul vagy közjegyző közreműködése szükséges!)

  • Minden konzuli ügyintézési kérelemhez kérjük kitölteni az ’Adatlap konzuli ügyintézéshez’ nevű nyomtatványt.
  • Kizárólag hiánytalanul, előre kitöltött kérelmeket van módunkban elfogadni. A kérelmi lapokhoz nem tudunk angol és egyéb fordítást biztosítani.
  • A nyomtatványokat kérjük olvashatóan, kék színnel fogó tollal kitölteni és aláírni! Elírásokért, félreolvasásokért konzuli részlegünk nem vállalja a felelősséget.
  • A konzuli ügyintézési díjakat bankkártyával, vagy money orderen kérjük kiegyenlíteni.
  • JP-k (Justice of the Peace) hitelesítését nem fogadjuk el. Ausztrál közjegyzők (notary public) hitelesítői tevékenysége konzuli felülhitelesítés mellett alkalmazható.
  • Minden kérelemhez, mely Magyarországon kiállított dokumentumok (útlevél, állampolgársági bizonyítvány, magyar anyakönyvek, névváltoztatási és honosítási okiratok, hatósági erkölcsi bizonyítvány, lakcím igazoló kártya) ausztráliai postázásával jár, kérünk csatolni egy előre megcímzett B4 vagy B5 méretű borítékot (prepaid self-addressed registered envelope). Igény esetén a dokumentumok személyes átvételére is van lehetőség.
  • A megváltozott értesítési adatokból fakadó kellemetlenségekért (postázás elmaradása, egyéb késedelmek) konzuli részlegünk nem vállalja a felelősséget. Ezért kérjük, hogy értesítési címe és/vagy telefonszáma változásáról a problémamentes ügyintézés érdekében haladéktalanul tájékoztassa konzuli részlegünket.
  • Kérjük, hogy az átvételi elismervényeket minden esetben szíveskedjenek visszaküldeni postán vagy online a konzuli részleg számára.
  • A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a konzuli részleg részletesen nem vagy csak bizonyos ügyintézési fázisokban tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván ügye aktuális státuszáról, keresse a konzulátust, ahol benyújtotta az ügyét, vagy az adott magyarországi hivatalt. A rendszeres telefonok, illetve e-mailek küldése nem gyorsítja meg az ügyintézést, ezért kérjük, hogy várjon türelemmel az eljárás végéig. Amennyiben valamilyen ok miatt újabb intézkedésre van szükség, emailben vagy telefonon keresni fogjuk.
  • Sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. A konzuli részleg nem tudja meggyorsítani az eljárási folyamatot. A várható és tapasztalatunk alapján becsült eljárási időt minden esetben feltüntettük az adott ügytípusoknál. Az információk csupán tájékoztató jellegűek.
  • Magyarország elismeri a többes állampolgárságot. A magyar állampolgárság nem jár kötelező katonai szolgálattal.

 

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!