ÜGYFÉLKAPU
2005. április 1-től az ügyfélkapu lehetővé teszi az igénylők számára, hogy a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó magyarországi szervekkel (magyarországi lakcímről való kijelentkezés, anyakönyvi kivonatok igénylése, adóbevallás stb.).
A regisztráció személyesen az alábbi szerveknél kezdeményezhető:
- fővárosi és megyei kormányhivatalok (kormányablakok)
- járási hivatalok (okmányirodák)
- Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletei;
vagy elektronikusan:
- https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában.
Az ügyfélkapu hozzáférés korlátlan ideig, a belépéshez használt jelszó legfeljebb két évig érvényes. Ügyfélkapu regisztrációt bárki kezdeményezhet állampolgárságától függetlenül, ha az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepel: személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL), központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL) vagy elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartása (3. NYT). Utóbbi azt jelenti, hogy azok a külföldi állampolgárok, akik nem szerepelnek az SZL-ben és ISZL-ben, csak ujjnyomat, fotó és aláírásminta vételezése után kérelmezhetik az ügyfélkapu regisztrációt.
Az első és minden további ügyfélkapu létesítése magánszemélyek számára ingyenes. Az ügyfélkapu módosítása vagy megszüntetése díjmentes.
REGISZTRÁCIÓ:
A felhasználói név képzésének szabályai
– egyedinek kell lennie
– minimum 4 karakter hosszú
– nem tartalmazhat kötőjelet és különleges karaktereket (pl.: %; /; §; &)
– nem lehet szóköz az elején és a végén
– legalább 3 eltérő karaktert kell, hogy tartalmazzon (pl. nem lehet „mama” v.
„papa”)
A jelszó képzésének szabályai
– legalább 8 karakter hosszú,
– nem tartalmazhat ékezetes betűt és "@" karaktert,
– tartalmaznia kell minimum 2 számot, valamint kis- és nagybetűt.
Aktiválás – Első bejelentkezés
A regisztrációhoz megadott e-mail címre a rendszer levelet küld, melyben az ügyfélkapu
tulajdonosa:
- egyszer használatos aktiváló kódot kap,
- részletes tájékoztatót kap arra vonatkozóan, hogy hogyan tudja élesíteni regisztrációját a Kormányzati Portál (www.magyarorszag.hu) felületén.
Az ügyfél belépéshez, aktiváláshoz szükséges teendői:
- Aktiválás az e-mail címre küldött egyszer használatos kóddal (a regisztrációt
követő 5 napon belül)
- Új jelszó megadása kötelező a belépést követően.
Amennyiben az aktiválás a regisztrációt követő 5 napon belül nem történt meg, úgy az
„Elfelejtett jelszó” segítségével van lehetőség új, egyszer használatos aktiváló kódot kérni.
Elfelejtett jelszó vagy felhasználói név esetén az ügyfél:
- „Elfelejtette jelszavát?” menüpont segítségével új aktiváló kódod igényelhet;
- Felhasználói név elfelejtése esetén személyes megjelenés szükséges a regisztrációs szervnél.