ÜGYFÉLKAPU

2005. április 1-től az ügyfélkapu lehetővé teszi az igénylők számára, hogy a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó magyarországi szervekkel (magyarországi lakcímről való kijelentkezés, anyakönyvi kivonatok igénylése, adóbevallás stb.).

A regisztráció személyesen az alábbi szerveknél kezdeményezhető:

  • fővárosi és megyei kormányhivatalok (kormányablakok)
  • járási hivatalok (okmányirodák)
  • Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletei;

vagy elektronikusan:

  • https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában.

Az ügyfélkapu hozzáférés korlátlan ideig, a belépéshez használt jelszó legfeljebb két évig érvényes. Ügyfélkapu regisztrációt bárki kezdeményezhet állampolgárságától függetlenül, ha az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepel: személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL), központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL) vagy elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartása (3.NYT). Az SZL-ben és ISZL-ben nem szereplők ügyfélkapu regisztrációjára csak abban az esetben kerülhet sor, ha az ügyfél hozzájárul a 3.NYT-ba való rögzítéshez.

Az első ügyfélkapu létesítése ingyenes, minden további ügyfélkapu létesítése díjköteles. Az ügyfélkapu módosítása vagy megszüntetése díjmentes.

 

REGISZTRÁCIÓ:

A felhasználói név képzésének szabályai

– egyedinek kell lennie

– minimum 4 karakter hosszú

– nem tartalmazhat kötőjelet és különleges karaktereket (pl.: %; /; §; &)

– nem lehet szóköz az elején és a végén

– legalább 3 eltérő karaktert kell, hogy tartalmazzon (pl. nem lehet „mama” v.

„papa”)

A jelszó képzésének szabályai

– legalább 8 karakter hosszú,

– nem tartalmazhat ékezetes betűt és "@" karaktert,

– tartalmaznia kell minimum 2 számot, valamint kis- és nagybetűt.

Aktiválás – Első bejelentkezés

A regisztrációhoz megadott e-mail címre a rendszer levelet küld, melyben az ügyfélkapu

tulajdonosa:

  • egyszer használatos aktiváló kódot kap,
  • részletes tájékoztatót kap arra vonatkozóan, hogy hogyan tudja élesíteni regisztrációját a Kormányzati Portál (www.magyarorszag.hu) felületén.

Az ügyfél belépéshez, aktiváláshoz szükséges teendői:

  • Aktiválás az e-mail címre küldött egyszer használatos kóddal (a regisztrációt

követő 5 napon belül)

  • Új jelszó megadása kötelező a belépést követően.

Amennyiben az aktiválás a regisztrációt követő 5 napon belül nem történt meg, úgy az

„Elfelejtett jelszó” segítségével van lehetőség új, egyszer használatos aktiváló kódot kérni.

Elfelejtett jelszó vagy felhasználói név esetén az ügyfél:

  • Elfelejtette jelszavát?” menüpont segítségével új aktiváló kódod igényelhet;
  • Felhasználói név elfelejtése esetén személyes megjelenés szükséges a regisztrációs szervnél.